Vår 20W-50 motorolja är en högkvalitativ olja som är speciellt utvecklad för att möta de krav och behov som en motor har. Med sin optimala viskositetsgrad och avancerade tillsatsteknologi erbjuder den utmärkt smörjning och skydd för motorn under olika förhållanden.

18 resultat inom 20W-50 med 0 aktiva filter.

20W-50 18
20+ I lager
logo
MAX 20W-50 -M
GLF115907

MAX 20W-50 -M

1 liter dunk - (12 x 1 liter i kartong) 1 liter dunk (12 x 1 liter i kartong) * innehåller zink, GLF115907 1L

1 liter dunk - (12 x 1 liter i kartong)
1 liter dunk

(12 x 1 liter i kartong)

* innehåller zink, GLF115907 1L

20+ I lager
logo
MAX 20W-50 -M
GLF115963

MAX 20W-50 -M

20 liter mineral

20 liter mineral

20+ I lager
logo
RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink
SJU707595

RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande Z ...Visa Mer

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer

för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande ZDDP (Zink dialkyldithiophosphate)

tillsatser för att maximera slitskyddet av kamaxlar och kamföljare.

API: SG/CD(exceedsphosphorous limits), API: MS, Ford M2C101-A/B/C

20+ I lager
logo
RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink
SJU707815

RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande Z ...Visa Mer

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer

för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande ZDDP (Zink dialkyldithiophosphate)

tillsatser för att maximera slitskyddet av kamaxlar och kamföljare.

API: SG/CD(exceedsphosphorous limits), API: MS, Ford M2C101-A/B/C

20+ I lager
logo
RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink
SJU707956

RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande Z ...Visa Mer

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer

för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande ZDDP (Zink dialkyldithiophosphate)

tillsatser för att maximera slitskyddet av kamaxlar och kamföljare.

API: SG/CD(exceedsphosphorous limits), API: MS, Ford M2C101-A/B/C

6 I lager
logo
Marine SAE 20W-50
LUC10653

Marine SAE 20W-50

1qt flaska - Perfekt för användning i kompressor-, turbo och lustgasmotorer - Kompatibel och blandbar med syntet- och mineraloljor - Innehåller effektiva additiv - Beprövad prestanda i marinappl ...Visa Mer

1qt flaska

- Perfekt för användning i kompressor-, turbo och lustgasmotorer

- Kompatibel och blandbar med syntet- och mineraloljor

- Innehåller effektiva additiv

- Beprövad prestanda i marinapplikationer

- Zink och fosfor i höga halter

- Factory fill för ILMOR high performancemotorer
Lucas Oils Extreme Duty Marine SAE 20W-50 Engine Oil är en motorolja utformad för de tuffaste krav en marinmotor kan utsättas för.

Oljan är sammansatt av marknadens finaste paraffiniska basoljor och har förstärkts med ett helt unikt additivpaket utprovat inom båtracing innehållande zink, molybden och fosfor, vilket ger en extremt hållbar oljefilm och maximalt skydd även under de svåraste förhållanden. Additivpaketet sänker oljetemperaturen, förlänger livslängden på oljan och minimerar metallutmattning i motorn.

Lucas Marine SAE 20W-50 ger maximal styrka i oljefilmen mellan kolvringar och cylindervägg och minskar oljeförbrukning och höjer oljetrycket i slitna motorer

Den har goda kalltemperaturegenskaper och tål höga driftstemperaturer.

Denna produkt är kompatibel med metanol och alla racingbränslen.

1 I lager
logo
Marine SAE 20W-50
LUC10665

Marine SAE 20W-50

5 gallon hink - Perfekt för använding till kompressor-, turbo och lustgasmotorer - Kompatibel och blandbar med syntet och mineraloljor - Innehåller effektiva additiv - Beprövad prestanda i marin ...Visa Mer

5 gallon hink

- Perfekt för använding till kompressor-, turbo och lustgasmotorer

- Kompatibel och blandbar med syntet och mineraloljor

- Innehåller effektiva additiv

- Beprövad prestanda i marinapplikationer

- Zink och fosfor i höga halter

- Factory fill för ILMOR high performance motorer
Lucas Oils Extreme Duty Marine SAE 20W-50 Engine Oil är en motorolja utformad för de tuffaste krav en marinmotor kan utsättas för.

Oljan är sammansatt av marknadens finaste paraffiniska basoljor och har förstärkts med ett helt unikt additivpaket utprovat inom båtracing innehållande zink, molybden och fosfor, vilket ger en extremt hållbar oljefilm och maximalt skydd även under de svåraste förhållanden. Additivpaketet sänker oljetemperaturen, förlänger livslängden på oljan och minimerar metallutmattning i motorn.

Lucas Marine SAE 20W-50 ger maximal styrka i oljefilmen mellan kolvringar och cylindervägg och minskar oljeförbrukning och höjer oljetrycket i slitna motorer

Den har goda kalltemperaturegenskaper och tål höga driftstemperaturer.

Denna produkt är kompatibel med metanol och alla racingbränslen.

20+ I lager
logo
SAE 20W-50 Hot Rod Oil
LUC10684

SAE 20W-50 Hot Rod Oil

5qt dunk - Tjock & seg oljefilm - Lägre oljetemperaturer - Bra hållbarhet - Minimerar metallutmattning - Ökar tryck i slitna motorer - Kompatibel med metanol och racebränslen - Kompatibel med ...Visa Mer

5qt dunk

- Tjock & seg oljefilm

- Lägre oljetemperaturer

- Bra hållbarhet

- Minimerar metallutmattning

- Ökar tryck i slitna motorer

- Kompatibel med metanol och racebränslen

- Kompatibel med både mineral- och syntetoljor
Lucas Hotrod & Classic olja är tillverkad med paraffinbaserade basoljor av högsta kvalitet och är förstärkt med ett unikt tillsatspaket som innehåller höga halter av zink, molybden och fosfor, vilket ger en segare, tjockare tillsatsfilm för maximalt skydd även under de svåraste förhållandena.

Det förbättrar filmhållfastheten mellan cylinderväggen och kolvringar, minskar oljeförbränningen och förbättrar trycket i slitna motorer.

Den har goda kalltemperaturegenskaper och tål höga driftstemperaturer och är kompatibel med metanol och alla racingbränslen, såväl som med syntetiska och icke-syntetiska oljor.

Denna 20W-50 mineralolja är designad för klassiska muskel-och utställningsbilar utan katalysatorer.

Kan användas i racingapplikationer men rekommenderas inte för personbilsanvändning.

Formuleringen är perfekt för Hot Rods och Klassiska bilar med ett ökat zinkvärde på 2100 PPM.

Eftersom många av dessa mycket speciella maskiner ofta står avställda under långa perioder (t.ex. vintertid i vissa delar av landet), har ett antal av komponenterna i tillsatspaketet som används i Lucas Marine-oljor för att ge rost- och korrosionsskydd inkluderats i den unika formeln.

20+ I lager
logo
SAE 20W-50 Hot Rod Oil
LUC10689

SAE 20W-50 Hot Rod Oil

1qt flaska - Tjock & seg oljefilm - Lägre oljetemperaturer - Bra hållbarhet - Minimerar metallutmattning - Ökar tryck i slitna motorer - Kompatibel med metanol och racebränslen - Kompatibel m ...Visa Mer

1qt flaska

- Tjock & seg oljefilm

- Lägre oljetemperaturer

- Bra hållbarhet

- Minimerar metallutmattning

- Ökar tryck i slitna motorer

- Kompatibel med metanol och racebränslen

- Kompatibel med både mineral- och syntetoljor
Lucas Hotrod & Classic olja är tillverkad med paraffinbaserade basoljor av högsta kvalitet och är förstärkt med ett unikt tillsatspaket som innehåller höga halter av zink, molybden och fosfor, vilket ger en segare, tjockare tillsatsfilm för maximalt skydd även under de svåraste förhållandena.

Det förbättrar filmhållfastheten mellan cylinderväggen och kolvringar, minskar oljeförbränningen och förbättrar trycket i slitna motorer.

Den har goda kalltemperaturegenskaper och tål höga driftstemperaturer och är kompatibel med metanol och alla racingbränslen, såväl som med syntetiska och icke-syntetiska oljor.

Denna 20W-50 mineralolja är designad för klassiska muskel-och utställningsbilar utan katalysatorer.

Kan användas i racingapplikationer men rekommenderas inte för personbilsanvändning.

Formuleringen är perfekt för Hot Rods och Klassiska bilar med ett ökat zinkvärde på 2100 PPM.

Eftersom många av dessa mycket speciella maskiner ofta står avställda under långa perioder (t.ex. vintertid i vissa delar av landet), har ett antal av komponenterna i tillsatspaketet som används i Lucas Marine-oljor för att ge rost- och korrosionsskydd inkluderats i den unika formeln.

Leverans
logo
MAX 20W-50 -M
GLF115925

MAX 20W-50 -M

4 liter dunk - (4 x 4 liter i kartong) mineral 4 liter dunk (4 x 4 liter i kartong) GLF115925 4L

4 liter dunk - (4 x 4 liter i kartong) mineral
4 liter dunk

(4 x 4 liter i kartong)

GLF115925 4L

Leverans
logo
SAE 30 Inkörningsolja
LUC10630

SAE 30 Inkörningsolja

1qt flaska - Snabb och effektiv kolvringstätning - Höga halter av zink och fosfor - Ett måste vid inkörning av flat tappet kamaxel - Behöver inga additiv - Rekommenderad vid inkörning av både f ...Visa Mer

1qt flaska

- Snabb och effektiv kolvringstätning

- Höga halter av zink och fosfor

- Ett måste vid inkörning av flat tappet kamaxel

- Behöver inga additiv

- Rekommenderad vid inkörning av både flat tappet och rulllyftare

- Zinc 3,634 PPM

Leverans
logo
SAE 30 Inkörningsolja
LUC10631

SAE 30 Inkörningsolja

5qt dunk - Snabb och effektiv kolvringstätning - Höga halter av zink och fosfor - Ett måste vid inkörning av flat tappet kamaxel - Behöver inga additiv - Rekommenderad vid inkörning av både fla ...Visa Mer

5qt dunk

- Snabb och effektiv kolvringstätning

- Höga halter av zink och fosfor

- Ett måste vid inkörning av flat tappet kamaxel

- Behöver inga additiv

- Rekommenderad vid inkörning av både flat tappet och rulllyftare

- Zinc 3,634 PPM
Första uppstarten av en ny eller nyrenoverad motor är livsviktig för motorns livslängd och prestanda.

Hur väl kolvringarna tätar kan vara avgörande mellan vinst eller förlust i ditt nästa race!!!

Kompatibel med etanol, metanol och högoktanigt racebränsle.

Leverans
logo
SAE 20W-50 Inkörningsolja
LUC10636

SAE 20W-50 Inkörningsolja

5qt dunk - Snabb och effektiv kolvringstätning - Höga halter av zink och fosfor - Ett måste vid inkörning av flat tappet kamaxel - Behöver inga additiv - Rekommenderad vid inkörning av både fla ...Visa Mer

5qt dunk

- Snabb och effektiv kolvringstätning

- Höga halter av zink och fosfor

- Ett måste vid inkörning av flat tappet kamaxel

- Behöver inga additiv

- Rekommenderad vid inkörning av både flat tappet och rulllyftare

- Zinc 3,634 PPM
Första uppstarten av en ny eller nyrenoverad motor är livsviktig för motorns livslängd och prestanda.

Hur väl kolvringarna tätar kan vara avgörande mellan vinst eller förlust i ditt nästa race!!!

Kompatibel med etanol, metanol och högoktanigt racebränsle.

Leverans
logo
SAE 5W20 Racing Only
LUC10620

SAE 5W20 Racing Only

1qt flaska - Förstärkt med hög zinkhalt - Perfekt olja för högvarviga motorer - Ger extra skydd - Sänker oljetemperaturen - Mindre motstånd ger fler hästkrafter! - Kompatibel med metanol eller ...Visa Mer

1qt flaska

- Förstärkt med hög zinkhalt

- Perfekt olja för högvarviga motorer

- Ger extra skydd

- Sänker oljetemperaturen

- Mindre motstånd ger fler hästkrafter!

- Kompatibel med metanol eller racingbensin
Lucas High Performance Racing Only Motor Oil är en produkt som är speciellt framtagen för high performance racing. Den är blandad med ett exklusivt additivpaket som innehåller smörj- och anti-kärvmedel som reducerar motståndet som en 0W-olja samtidigt som den skyddar metall som en tjock multiviskositetsolja. Den är perfekt för högvarviga motorer som ger mycket effekt.

Leverans
logo
SAE 5W20 Racing Only
LUC10621

SAE 5W20 Racing Only

5qt dunk - Förstärkt med hög zinkhalt - Perfekt olja för högvarviga motorer - Ger extra skydd - Sänker oljetemperaturen - Mindre motstånd ger fler hästkrafter! - Kompatibel med metanol eller r ...Visa Mer

5qt dunk

- Förstärkt med hög zinkhalt

- Perfekt olja för högvarviga motorer

- Ger extra skydd

- Sänker oljetemperaturen

- Mindre motstånd ger fler hästkrafter!

- Kompatibel med metanol eller racingbensin

Leverans
logo
MAX 20W-50 -M
GLF115954

MAX 20W-50 -M

200 liter fat mineral

200 liter fat mineral

Leverans
logo
Classic 20W-50 -M 5L
GLF137681

Classic 20W-50 -M 5L

5 liter dunk - (4 x 5 liter i kartong) mineral Ultimata oljan med zink för din gammelbil 5 liter dunk - mineral 20W-50 5 liter dunk (4 x 5 liter i kartong) GLF137681 5L*

5 liter dunk - (4 x 5 liter i kartong) mineral
Ultimata oljan med zink för din

gammelbil

5 liter dunk - mineral 20W-50

5 liter dunk

(4 x 5 liter i kartong)

GLF137681 5L*

Leverans
logo
RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink
SJU707732

RACING OIL CLASSIC 20W-50 Zink

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande Z ...Visa Mer

RACINGOIL CLASSIC 20W-50 är en 100% högkvalitativ mineralisk SAE 20W-50-olja för bensin och dieselmotorer

för användning i klassiska (före 1980) högpresterande bilar. Formulerad med kompletterande ZDDP (Zink dialkyldithiophosphate)

tillsatser för att maximera slitskyddet av kamaxlar och kamföljare.

API: SG/CD(exceedsphosphorous limits), API: MS, Ford M2C101-A/B/C

Träffar/sida