L6 408 6,7L Diesel (VIN L)
58 resultat
SJU700230
Engine Oil SHPD 10W-30
Motor Åtgår 11,4 liter över -18C°
20 liter Syntetisk universell MID SAPS-olja för hårt belastade dieselmotorer i lätta och tunga fordonMotor Åtgår 11,4 liter över -18C°
20 liter Syntetisk universell MID SAPS-olja för hårt belastade dieselmotorer i lätta och tunga fordon
SJU707821
Engine Oil SHPD 15W-40
Motor Åtgår 11,4 liter över -18C°
5 liter (3 x 5 liter/kartong) Syntetisk universalolja designad för höglastade dieselmotorer i lätta och tunga fordon som arbetar under svåra driftsförhållanden under hela året ...Visa MerMotor Åtgår 11,4 liter över -18C°
5 liter (3 x 5 liter/kartong) Syntetisk universalolja designad för höglastade dieselmotorer i lätta och tunga fordon som arbetar under svåra driftsförhållanden under hela året
SJU709622
Engine Oil TLE 15W-40
Motor Åtgår 11,4 liter över -18C°
1 liter (12x1 liter/ kartong) VDS 4.5 Syntetisk universalolja designad för höglastade dieselmotorer i lätta och tunga fordon som arbetar under svåra driftsförhållanden under hela året ...Visa MerMotor Åtgår 11,4 liter över -18C°
1 liter (12x1 liter/ kartong) VDS 4.5 Syntetisk universalolja designad för höglastade dieselmotorer i lätta och tunga fordon som arbetar under svåra driftsförhållanden under hela året
LUC11247
SAE 15W-40 CK-4 syntetisk dieselolja
Motor Åtgår 11,4 liter över -18C°
5qt dunk, uppfyller Cummins® Engine Standard CES20086 - Förlänger motorns livslängd - Längre tid mellan oljebyten - Minskat sotutsläpp - Färre filterbyten - Minskad oxidering - Hög temperaturs ...Visa MerMotor Åtgår 11,4 liter över -18C°
5qt dunk, uppfyller Cummins® Engine Standard CES20086- Förlänger motorns livslängd- Längre tid mellan oljebyten- Minskat sotutsläpp- Färre filterbyten- Minskad oxidering- Hög temperaturstabilitet- Exklusiv Lucas-formel- Kan blandas med andra motoroljor
PGAPT1271
Automatlådefilter kit
Mopar 45RFE + 55RFE,68RFE Trans - 4WD - Kit med Sumpfilter & packning
Mopar 45RFE + 55RFE,68RFE Trans - 4WD - Kit med Sumpfilter & packning
PGAPT1271K
Automatlådefilter kit
Mopar 45RFE + 55RFE,68RFE Trans - 4WD - Kit med Spin-on, Sumpfilter & packning
Mopar 45RFE + 55RFE,68RFE Trans - 4WD - Kit med Spin-on, Sumpfilter & packning
MEVCMS251196
Bärarm
Bak nedre
Supreme-serien, förbättrad OE-ersättning, rostskyddsbehandlad för ökad livslängdBak nedre
Supreme-serien, förbättrad OE-ersättning, rostskyddsbehandlad för ökad livslängd
DFC600-40118
Bromsskiva
Bak
* Ytterdiameter: 358mm * Antal Bult: 8 * Höjd: 125 mm * Ventilerad: Ja * Tjocklek: 34 mmBak
* Ytterdiameter: 358mm * Antal Bult: 8 * Höjd: 125 mm * Ventilerad: Ja * Tjocklek: 34 mm
DFC604-40110
Bromsskiva
Fram
Coatad * Ytterdiameter: 360mm * Antal Bult: 8 * Höjd: 102 mm * Ventilerad: Ja * Tjocklek: 39 mmFram
Coatad * Ytterdiameter: 360mm* Antal Bult: 8* Höjd: 102 mm* Ventilerad: Ja* Tjocklek: 39 mmDOR610-783
Hjulbult M14-1.52
Fram, bak, med enkelbakhjul
Längd: 63,6mm. Splinesdiameter: 15,8mm. Säljes styckevisFram, bak, med enkelbakhjul
Längd: 63,6mm. Splinesdiameter: 15,8mm. Säljes styckevisDOR610-783.1
Hjulbult M14-1.53
Fram, bak, med enkelbakhjul
Längd: 63,6mm. Splinesdiameter: 15,8mm. Säljes styckevisFram, bak, med enkelbakhjul
Längd: 63,6mm. Splinesdiameter: 15,8mm. Säljes styckevisHML07-CC-24V188
Kamaxel set
Street and Towing Kit, Mechanical Flat Tappet, 188 Int./220 Exh., 1.030 in. Springs, Heavy-Duty Pushrods, Dodge, Cummins, 24V, Kit Whats included: 188/220 Camshaft (fits 89-2018 Cummins) Heavy d ...Visa Mer
Street and Towing Kit, Mechanical Flat Tappet, 188 Int./220 Exh., 1.030 in. Springs, Heavy-Duty Pushrods, Dodge, Cummins, 24V, Kit
Whats included:188/220 Camshaft (fits 89-2018 Cummins)Heavy duty pushrods (oem-3000 hp)103 Valve SpringsLifters/tappetsInformation:RPM Range: 1700-4500Drops EGT 200-300Increased Mid Range powerDuration at .050" of lift 188 Intake, 220 ExhaustValve springs are meant to prevent valve float and improve overall performanceHeavy duty pushrods prevents loss in valve lift or retarded timingModification Required: On a 24 valve engines, you will need .018" or less piston protrusion and at least .038" valve face depth with a standard gasket. If you do not meet the minimum requirements for piston to valve clearance, dont worry, you can still run an oversize head gasket or cut valve reliefs. Applications:works great on 24v applications with 66mm or smaller charger for low rpm or with large singles at higher rpm.moderate singles, or set of compounds on 24v engines except vp-44 trucks, you will need a 178-208Weekend warriorDrag stripStock class pulling Break in:To make sure that you have no issues during break-in, follow these few suggestions.Make sure that the cam has a Liberal amount of quality assembly lube appliedDO NOT let the engine start without oil pressureWhen this is a new engine, be sure to put a liberal amount of assembly lube in the oil pump and prime the oil filterBe sure to change the oil after you have done your break-in procedure. When the filter and oil system are already primed, engine will get oil pressure much faster than if the oil is changed at the same time.Disconnect the fuel system and spin the engine with the starter until oil pressure can be read or until oil is coming out of the rocker arms.Do not let the starter run for more than 10 seconds at a timeOnce oil pressure has been verified, let the engine start and run for five minutes at 1200-1500rpm then shut engine downAdjust valves then you are cleared to abuse your engine. Enjoy the added airflowif you need to re-torque or hot-torque the head, do so before adjusting valves. Re-torqueing the head changes the valve lash setting, so it is important to set lash last.